Wie is ALS?

Stichting ALS Lelystad staat voor Architectuur, Landschap en Stedenbouw. De Stichting heeft als doel om de betrokkenheid van Lelystedelingen met hun fysieke omgeving te bevorderen rondom het thema architectuur, landschap en stedenbouw. Dat doet zij door middel van het organiseren van activiteiten zoals:

• de Dag van de Architectuur
  • vier keer per jaar een architectuurcafé over een specifiek thema
  • architectuurexcursies
  • de prijs voor de architectuur Lelystad

Vanaf 1 februari 2002 is ALS Lelystad een stichting. Veel Lelystedelingen en beroepsmatig betrokkenen hebben al eens kennis gemaakt met de activiteiten van stichting ALS. Nu onze activiteiten een wat meer structureel karakter krijgen, zijn we ook op zoek naar meer structurele ondersteuning, zowel financieel als inhoudelijk. Wat kunt en wilt u bijdragen aan de ontwikkeling van  de publieksdiscussie over Architectuur, Landschap en Stedenbouw in Lelystad?  ALS er ooit een goed moment is om daar in te investeren, dan is dat nu! De Gemeente Lelystad, de BNA en enkele ondernemers zien het belang van onze Stichting en steunen ons al. Bouwen aan een goede samenwerking! Alle sponsors krijgen een vermelding op onze mooie vernieuwde website, foldermateriaal en vermelding bij alle activiteiten.

Het bestuur van Stichting ALS Lelystad bestaat  uit de volgende personen:

• Regien van Adrichem, voorzitter
  • Dick Koster
  • Joep Surink
  • Kirsten Bekkers
  • Patrick Stam
  • Theo ter Hark

De activiteiten van ALS worden mede mogelijk gemaakt door het Stimuleringsfonds voor Architectuur.