Architectuurcafé op woensdag 7 december 2011 Atolplaza en Ontmoetingskerk
Uitgegeven: 22-11-2011

28 november 2011 Architectuurcafé Stichting ALS "Atol Plaza en Ontmoetingskerk"

Op 7 december organiseerde stichting ALS een architectuurcafé over Atol Plaza en de Ontmoetingskerk en het openbaar gebied er omheen.

Ongeveer een jaar geleden is Atol Plaza in gebruik genomen. De eerste multifunctionele accommodatie in Lelystad, waar wonen, welzijn en onderwijs gecombineerd worden. Hoe is het concept van Atolplaza tot stand gekomen en hoe zijn de ervaringen met Atolplaza tot nu toe?

Sprekers Helga Snel van architectenbureau Jeanne Dekkers (ontwerper van Atolplaza), Jos Gerritsen en Hans Postema van de gemeente Lelystad gaven een toelichting  op het concept van Atolplaza, de vertaling in het gebouw en de inrichting van het openbaar gebied rond Atolplaza. Hans Postema gaf daarnaast een doorkijkje naar de verdere plannen voor het gebied rond Atolplaza

Recent heeft ook de Ontmoetingskerk een ingrijpende aanpassing ondergaan, door de realisatie van een atrium in het middendeel. Rob Bakelaar van Tekta Architecten uit Lelystad hebben een toelichting gegeven op deze uitbreiding van de kerk.

Na de presentaties werden rondleidingen door Atolplaza en de Ontmoetingskerk verzorgd door de sprekers.

Het architectuurcafé werd gehouden in Atolplaza. Inloop vanaf 19.15 uur, aanvang programma 19.30 uur.
Het architectuurcafé is vrij toegankelijk.

Deze activiteit werd mede mogelijk gemaakt door het Stimuleringsfonds voor Architectuur.