Woensdag 30 maart: Architectuurcafé “ De wording van een stad”
Uitgegeven: 14-03-2011

UITNODIGING

Woensdag 30 maart: Architectuurcafé " De wording van een stad"

Op 30 maart organiseert stichting ALS een architectuurcafé over de wording van een stad. Zef Hemel  en Sjoerd Feenstra kruisen de degens over het onderwerp Bedachte Stad versus Spontane Stad. Zef Hemel is adjunct-directeur van de Dienst Ruimtelijke Ordening in Amsterdam en in 1994 gepromoveerd aan de Universiteit van Amsterdam op het proefschrift ‘Het landschap van de IJsselmeerpolders. Planning, inrichting en vormgeving'.  Hij zal spreken over de het verleden van Lelystad en eindigen in 1965.

Sjoerd Feenstra is partner en directeur van Urhahn Urban Design en auteur van het boek De Spontane stad. Hij pakt de draad op in 2011 en kijkt naar de toekomst van Lelystad.

Dan resteert er een gat van 45 jaar (1965-2010), de periode waarin Lelystad geworden is tot wat het nu is. Aan de hand van de verhalen en de inbreng van de aanwezigen in de zaal zullen de beide inleiders proberen de verbindingen tussen verleden en toekomst van de stad te leggen.

Het architectuurcafé met Zef Hemel en Sjoerd Feenstra wordt gehouden in Grand Café De Vier Engelen aan de Zilverparkkade. Inloop vanaf 19.30 uur, aanvang programma 20.00 uur.
Het architectuurcafé is vrij toegankelijk.

==========================================================================

REMINDER:

Architectuurcafé De Canon van de Ruimtelijke Ordening op dinsdag 15 maart 2011

Meer info zie hieronder in Nieuwsarchief.

Deze bijeenkomst wordt gehouden in Seats2Meet, Stadhuisplein 61 te Lelystad. Vanaf 19.30 uur staat de koffie klaar, het programma begint om 20.00 uur.