Dag van de Architectuur

INSCHRIJVEN HELAAS NIET MEER MOGELIJK: Dag van de Architectuur zaterdag 27 juni 2009
Uitgegeven: 30-05-2009

Het maximale aantal deelnemers heeft zich ingeschreven voor de Dag van de Architectuur Lelystad. Aanmelden is daarom helaas niet meer mogelijk!

Architectuur en Mobiliteit

Op 27 juni a.s. organiseert stichting ALS  (Architectuur, Landschap en Stedenbouw) de Lelystadse Dag van de Architectuur . Het landelijk thema voor deze dag is  \\\"Architectuur en Mobiliteit\\\".
Op deze dag neemt stichting ALS u mee naar een aantal grote projecten in de stad waar architectuur en mobiliteit samenkomen; de Hanzelijn, de luchthaven en de (Flevo)kustontwikkeling.

De Dag van de Architectuur start op 27 juni om 10.00 uur in het provinciehuis.
Wethouder Jop Fackeldey zal een algemene inleiding op het thema verzorgen.
Daarna zal Peter Strijker een presentatie verzorgen over de ontwikkelingen rond de Hanzelijn. Directeur van Lelystad Airport, Lex Oude Weernink informeert u over de toekomstplannen voor de luchthaven en het ochtendprogramma wordt afgesloten door Annemiek van Koldenhoven van bureau Khandekar met een presentatie over de gebiedsvisie die haar bureau in opdracht van de gemeente Lelystad voor het naastliggende bedrijventerrein heeft ontwikkeld.

Vervolgens vertrekken we per bus naar Lelystad Haven waar we aan boord gaan van  de Moby King die ons langs een aantal projecten aan de kust voert. Deze projecten zullen worden toegelicht door Niké Ruiter, stedenbouwkundige bij de gemeente Lelystad. Aan boord van de Moby King wordt ook de winnaar van de Architectuurprijs 2009 bekend gemaakt. Rond 16.30 uur meren wij weer aan en brengt de bus u terug naar het provinciehuis.

De Dag van de Architectuur is een internationaal evenement, een initiatief van de Union Internationale des Architectes, en wordt in Nederland georganiseerd door de Bond van Nederlandse Architecten, in nauwe samenwerking met onder andere meer dan veertig lokale architectuurcentra.

Voor algemene informatie over de Dag van de Architectuur zie www.bna.nl/dvda/