Architectuurcafé in Nieuw Land op 13 november
Uitgegeven: 02-11-2007
(Parkeren kunt u deze avond het beste in de nieuwe VOC-garage*)
Op dinsdag 13 november 2007 organiseert Nieuw Land in samenwerking met de Stichting Architectuur Landschap en Stedenbouw (ALS) een Architectuurcafé met als gasten Adri Duivesteijn, wethouder Almere en Jop Fackeldey, wethouder te Lelystad.
De beide wethouders zullen tijdens dit Architectuurcafé kijken naar de ontwikkelingen in hun stad in relatie tot de ontwikkelingen in Flevoland. Hoe zal het er in 2020 uit zien aan deze kant van de Hollandse brug? Tijdens dit Architectuurcafé zal er weer volop debat ontstaan naar aanleiding van de bijdragen van beide bestuurders, hun stellingname met betrekking tot stadsontwikkeling, stedenbouw /architectuur en de huidige rol van de overheid hierin.

Het Architectuurcafé is onderdeel van de Lezingencyclus in Nieuw Land. De lezingen worden  éénmaal per maand gehouden op dinsdagavond in de Ontginningszaal in Nieuw Land Erfgoedcentrum; alleen het Architectuurcafé vindt plaats in Café Restaurant Nieuw Land. Het adres is Oostvaardersdijk 01-13 te Lelystad. Elke lezing vangt aan om 19.30 uur en zal, inclusief een korte pauze, rond 21.30 uur ten einde zijn.
Ook enthousiast geraakt? Het Architectuurcafé is geheel gratis te bezoeken. Kaartjes voor de andere lezingen in de reeks kosten €7,00 per lezing - inclusief een kopje koffie of thee. Leden van het Flevofonds betalen slechts €5,00 per lezing.

Het aantal plaatsen is beperkt. Voor elke lezing is daarom reservering noodzakelijk. Plaatsen reserveren kan tot één dag voorafgaand aan elke lezing. U kunt kaarten reserveren bij de receptie van Nieuw Land, telefoon (0320) 22 59 00,b.g.g. (0320) 260799..
Het gebied aan de kust is op dit moment volop in ontwikkeling. Kijk voor de beste parkeerroute op www.nieuwlanderfgoedcentrum.nl.

Het programma is onder voorbehoud en kan gewijzigd worden.
* Het gebied aan de kust is op dit moment volop in ontwikkeling. Voor parkeren kunt u het beste de rotonde naar Batavia Haven nemen. Vervolgens rijdt u rechtdoor op de kleine rotonde. U kunt parkeren in de VOC garage. Hier kunt u tot 1 januari 2008 gratis parkeren.