Architectuurcafé “Ideeën voor het Stadhuisplein”
Uitgegeven: 04-09-2013

Het Stadhuisplein is een van de belangrijkste locaties van het Stadshart. Van een groot en leeg plein, moet het Stadhuisplein een plek worden inwoners graag willen verblijven, zich prettig en ontspannen voelen en dat past bij de beleving van het Stadshart. De gemeente vraagt inwoners wat zij belangrijk vinden voor de herinrichting van het Stadhuisplein.

Op de Dag van de Architectuur heeft Wethouder Jop Fackeldey ook aan Stichting ALS gevraagd hierover mee te willen denken.

Wat gaan we doen?

De avond start met een korte toelichting op het project Stadhuisplein en er worden een aantal beelden ter inspriatie getoond. Daarna wordt in korte sessies van maximaal 15 minuten in kleine groepen een idee verder uitgewerkt. Na 15 minuten wisselen de groepen en werken aan een ander idee verder. Na die sessies bespreken we ideeën met de hele groep en bepalen we wat we zullen aanbieden aan de gemeente. De inbreng is een belangrijk onderdeel van de ontwerpopgave.

Hoe gaat de gemeente verder?

Het is mogelijk om tot 6 oktober 2013 de input te geven voor de herinrichting van het stadhuisDaarna kiest de gemeente een partij die door slimme en creatieve ideeën en samenwerkingen binnen de vastgestelde budgetten de ideeën voor het plein het best weet te realiseren. Eind 2014 moet het Stadhuisplein gereed zijn.

Het architectuurcafé wordt gehouden in de voormalige Seats 2 Meetlocatie, Stadhuisplein 65 (boven de Stadsbakker)  te Lelystad op donderdag 19 september. Inloop vanaf 19.30 uur, aanvang 20.00 uur. Het architectuurcafé is gratis bij te wonen.

Deze activiteit wordt mede mogelijk gemaakt door het Stimuleringsfonds voor Architectuur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Regien van Adrichem, bestuur Stichting ALS, telefoon 06 – 50 69 63 09.